10. juni 2013

Store lugedag i køkkenhaven bed 1-5

Ærter og sukkerærter. Sidste år væltede de ud over bedet, i år har de fået net at klatre i. 
Kartoflerne bagved må snart være spiseklare. I dag så jeg dem ved vejen til 50 kr/kg i Faxe Ladeplads.

Bønnerne fik god plads, nu hvor spinaten, der stod imellem rækkerne, er høstet.

Gulerødderne er tyndet. Nogle blev genplantet, så der ikke er huller i rækkerne. Somme tider lykkes det.

Nettet måtte af inden salat, agurker og græskar kunne luges.

Pludselig opdagede fru solsort, at jeg havde kultiveret i en myretue. Den lille græskarplante er fra frø af en butternut squash, jeg købte sidste efterår. Der kom 3 levedygtige planter ud af det. En hokaido lykkedes det mig også at lave.


Ren fornøjelse at se den hugge myrer i sig kun en meter derfra, hvor jeg sad.

Før snegletid dyrkede jeg Haloween-græskar på kompostbunken. Nu prøver jeg at give dem et lille forspring inde i en orkidepotte

5 kommentarer:

  1. Hej Bente.Dejligt at have en frodig køkkenhave.....det har jeg også.Og jeg er også spændt på hvornår vi får de første kartofler.
    Min yngling er ærterne.....elsker at "guffe" dem om morgenen på min rundtur derude.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  2. Fin køkkenhave du har.

    Her gror det også pænt og mine kartofler i spande tror jeg også snart er spiseklar... MUMS, det bliver SÅ godt at indtage årets første kartofler :) Det er noget jeg glæder mig rigtig meget til hvert år.

    SvarSlet
  3. Vi har gamle kartofler til 3-4 gange, men de er ikke fristende, og jeg ved ikke om jeg kan styre nysgerrigheden så længe :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt billede af lidt forpjusket solsort.
    Venlig Hilsen
    Jette

    SvarSlet
  5. Ja, jeg sad også stille, så den ikke fløj

    SvarSlet