12. juni 2013

Geranier og navneforvirring


Jeg holder meget af Geranier. Her er min dejlige Geranium Cantabrigiense Catawbigiense, som jeg købte af Sonja på et plante-byttemarked for 10 år siden. Her dækker den jorden under Fairyroserne og den blomstrer i en måned, inden roserne tager over og blomstrer indtil frosten kommer.
Her er den helt tæt på

Her er Geranium Bressingham, som jeg købte i lørdags, der stod på den, at den var lilla. I går sprang den ud. Jeg synes den er  margenta-rød. Desuden ligner den jeg har 1000 af i forvejen. ØV! Jeg har søgt i Bogen om Geranium. Der er kun én Bressingham (+Flair), og det er en mørklilla psilostemon. Jeg er forvirret. Er der mon nogen der har bedre styr på navnene?


3 kommentarer:

  1. Jeg tror du har fået en forkert plante. Lidt øv - men det sker af og til :O)

    SvarSlet
  2. Ja jeg tænkte det nok. Sådan er det når man går på marked. Hvo intet vover, intet vinder!
    Hvis du selv har den rigtige, vil jeg da gerne se et billede af den.
    Hilsen Bente

    SvarSlet
  3. Storkenæb(geranium) er smukke planter. Jeg har en del, men jeg kalder dem bare alle for storkenæb. Jeg har ikke navne på de forskellige.
    Selvfølgelig lidt træls når man får en forkert plante.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet