23. juni 2013

Nyt i det hvide bed

For 15 år siden så jeg første gang billeder af den hvide have i Sissinghurst. De faldt i min smag. Jeg har prøvet rigtig meget forskelligt lige siden. Men det er svært at få det hele med på 18 kvadratmeter. For nogle år siden plantede jeg 3 Karen Blixen roser. Der skulle have været flere, hvis det gik, som jeg håbede. Men roser er ikke min spidskompetence. På billedet kan man lege "Find Holger" med dem. Bedet måtte renoveres igen. Noget havde jeg samlet på markederne, resten købte jeg i går i planteskolen.
 2 leutnantshjerter, en høstanemone og en pæon. Der var hverken Jan Leewen eller Mothers Choice pæoner, som jeg havde planlagt. I stedet kom jeg hjem med en Duchesse de Nemours. 350 kr for de 4. Andre priser på planteskolen end på markederne. Men det vidste jeg jo godt

Duchesse sprang ud i dag. Smuk, men mere gul end jeg havde ventet. Godt jeg kun købte én. Der er gjort plads til en af de andre, når jeg ser den.

Hvid astilbe. Med lidt god vilje ses margueritter, høstphlox og geranier i baggrunden.

Den hortensia Annabelle, som jeg købte på marked, viste sig at være 2, men med meget lidt rod

Et hul i vinterglansen gav plads til nr to.

Den nye helt hvide astrantia
Høstanemonen. De visne tulipaner er Spring Green.

Trier moschatarose med dejlig duft



2 kommentarer:

  1. Vi kan købe de rigtige planter og plante dem så godt som muligt; men alligevel bliver resultatet ikke altid, som man ønsker. Så mosler vi videre, og til næste år har du garanteret det smukkeste hvide bed.

    SvarSlet