11. juni 2014

En fortryllede lille privat have i en stor park.


Efter en dejlig frokost på Vemmetofte, fik vi rundvisning i sale med tapeter af gyldenskind og malerier af landets forfædre, kirken, kapellet og meget andet, man sikkert kan se billeder af på Vemmetoftes hjemmeside.
For første gang i de 40 år, jeg har boet i området, fik jeg adgang til gå forbi privat-skiltene ind i de områder, der er forbeholdt beboerne. Her så vi denne lille have.



For mange år siden har en tidligere ejer af haven plantet denne lyserøde Cornus Cousa
Roserne ligner mine Rapsodi in Blue.
Hosta med høje ben og runde blade, som jeg ikke kender
Broget skvalderkål
Her er bunden dækket af alunrod i mange farver og lådden løvefod.
Lilla venusvogn eller hvad?

Tibets blå valmue trives også her
Før jeg fik set mig om, var de andre på vej ud af haven. Tak til Anne Marie for en dejlig dag.



2 kommentarer:

  1. Tak for rundvisningen! Smuk have!

    SvarSlet
  2. Smukke billeder. Jeg gætter på, at den ukendte plante er en ridderspore. Der er en rosa type, som hedder astolat.

    SvarSlet