11. november 2013

Sikke et efterår

Festdag i dag
Flaget blev plantet, for nu er arbejdet overstået med at rense jorden for snerler og rødder fra den gamle hæk. Jeg har ikke nået andet i haven dette efterår.
Snart bliver det den dag, der skal plantes bøgehæk.
Der blev også tid til at gå en lille runde med kameraet.
Jeg opdagede at pelargonier og vinterjasmin blomstrer samtidigt, det er da vist ikke helt almindeligt.



Jordskokker

Vinterjasmin blomstrer samtidig med de sidste sommerblomster


Gran til adventskrans
Rødkål til andestegen

Rosenkålen vokser stadig


Drivhuset skal også ryddes

7 kommentarer:

  1. Hej Bente.Kan godt forstå at hejser flaget..........for det er da et enormt arbejde du har lavet med at rense jorden.....og det ser rigtig godt ud.
    Men kan da se at du har alle grøntsagerne klar til vinteren.Jeg er lige blevet færdig med at få alle krukkerne i drivhuset.......så nu kan jeg nyde min nye bog fra CD.
    Var på bogmesse i weekenden og købte Den hvide have.Har lige vist billeder derfra af mig og CD.
    God fornøjelse med at plante hækken. knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bog må jeg også have figrene i.
      Jeg har den hvide have i Sissinghurst som forbillede.
      Men det er ikke rigtig lykkedes i egen min hvide have på 12-14 kvadratmeter.
      Jane Schulls hvide have på Egeskov var noget af det smukkeste jeg havde set for 10 år siden, men sidste sommer var der næsten kun lådden løvefod tilbage.

      Slet
  2. Fine billeder men især vinterjasminen er flot. Den får mig til at tænke på vores nu afdøde blogven Hanne, hun havde også en smuk vinterjasmin.
    Godt arbejdslyst med hækken.

    SvarSlet
  3. Nogle år har jeg pyntet med den Nytårsaften, men aldrig før så tidligt.

    SvarSlet
  4. Ja, sikken efterår og sikken sommer. Kronen på værket bliver den nye bøgehæk. Jasminen er som en lille klat solskin.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg blev også helt overrasket over at se den i blomst

      Slet
  5. Ja det er godt nok også tidligt at din vinterjasmin blomstrer. Det gør min altså ikke. Det er et fantastisk efterår - altså bortset fra stormen - så har det da været skønt.
    Godt gået med de f.... snerler. Så er der klar til din fine hæk! Spændende.

    SvarSlet