18. november 2013

Bøgehæk i solskin

Skønt at vågne op søndag morgen og kunne nyde resultatet i solskin.
Der er gravet og planeret i 5 uger. Hele tiden tænkte jeg: 
"Gad vide om jeg når det, inden frosten kommer?"
Selve plantningen tog kun 3 (lange) dage.




Om nogle år skulle den nyplantede hæk gerne være lige så stærk som kvartcirklen omkring bålpladsen. Bladene er faldet af Belle de Boskop, der leverede 14 kasser æbler i år.

Der er ikke slagtet gæs lige for nyligt. Men farmors gamle tunge dyner blev tømt, så hver enkelt bøgeplante kunne få en lille madpakke med i jorden. Det skulle være lige så god næring som kød og benmel.

Der kom en del spørgsmål undervejs til de løse dun, der fløj rundt

De sidste 2 bundter planter blev sat i jorden

Jeg har et lille hængeparti bagved kompostbunkerne, der vælter sig for langt ud mod stien. En glemt liguster skal også fjernes

Pludselig blev bagsiden af børnenes gamle legehus meget synlig. Det er også blevet kompostbeholder

Komposten må ud i køkkenhaven, før jeg kan sanere kompostbunken, og plante det sidste stykke hæk. En haveejer bliver aldrig arbejdsløs

4 kommentarer:

  1. I har da plantet den hæk efter alle kunstens regler, må jeg mene! Jeg troede kun, det var roser og klematis, som holdt af dun. Flot stykke arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Planteskoleejeren havde heller aldrig hørt om det.
      Jeg har læst om det engang, men jeg kunne ikke huske hvilke planter rådet gjaldt.
      Men nu stod jeg altså med 4 tunge dyner og puder, der skulle kasseres. Jeg gjorde det i den bedste mening, og gødning vel er gødning.

      Slet
  2. Hej Bente.Dejligt at hækken nu er plantet......for de lover ned til 4 graders frost midt på ugen.
    Det ser rigtig godt ud.Så nu mangler du bare din kompost beholder.God aften Jette

    SvarSlet
  3. Tak. Jeg nyder også, at jeg er færdig, men der er mange hængepartier i haven efter 5 ugers intenst arbejde med hækken. Bl.a skal jeg have Susannes valmuefrø i jorden.

    SvarSlet