25. oktober 2013

Hurra for det gode efterårsvejr

 
3. oktober blev ligusterhækken hevet op. Det forekom uoverkommeligt at nå at ordne jorden inden midten af november, hvor bøgehækken skal i jorden. Men nu er halvdelen af de 60 meter gravet og  kultiveret, så jeg tror jeg når det.

Da der kom små pinde, der hvor planterne skal stå, begyndte det at ligne noget

Der er blevet hældt mange kurvfulde snerler ind ved togskinnerne. Tiden vil vise hvor mange, der dukker op alligevel.

Heldigvis var de fleste rødder hevet op, men de, der er tilbage,  sidder godt fast.

Køkkenhaven må igen vente til foråret

Jeg håber Nevadaroser og geranier vokser sig store og frodige, og dækker lidt for indsyn næste år


Trofaste New Dawn


God weekend

4 kommentarer:

  1. Flot arbejde - du nåt det helt sikkert, og køkkenhaven må gerne blive grøn efter min mening. Jeg krydser fingre for, at snerlerne ikke bliver et stort problem.

    SvarSlet
  2. Det er altid rart, når man er nået halvvejs gennem et stykke arbejde, så bliver det hele lidt mere overskueligt. Du skal nok nå det.
    Pyt med køkkenhaven er grøn nu, det skal du nok få styr på til foråret. Det vigtigste er jo at blive klar til hækplantningen.

    SvarSlet
  3. Hej Bente.Sikke et stort arbejde inden hækken kan plantes.60 m er immervæk et stykke.
    Men det skal nok blive flot.Og pyt med køkkenhaven......den løber ingen vegne
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
  4. Livet er fuldt af prioriteringer, og ja det er langt, men her ser det ud til tørvejr igen i dag.

    Til næste år får jeg nok styr på haven igen. Det er heldigvis kun én gang i livet, at man skal rydde sin mors store gamle hus. Det har foreløbig taget 3 måneder. Jeg er glad for, at jeg har god tid til det, og at hun flyttede i sommerperioden. I går havde jeg familien på sidste rundtur, og vi kunne drikke kaffe udendørs.

    Selv tak med god søndag.

    SvarSlet