4. oktober 2013

En høst uden lige

Kartofler fra både vores og min mors have. Det var nu vi skulle have haft 4 hjemmeboende børn.

8 kasser Ingrid Marie uden frugtplukker. De øverste får naboen lov at tage.

Lidt Herrepærer var der også i år, og nedfaldsæbler der skal spises lidt hurtigt

Jeg gætter på der er 10 kasser Belle de Boskop

Persillen er nær ved at tage livet af sellerierne, der står ved siden af.

Blommetomaterne er stadig fine

Kål der har været under net  fra maj til oktober. Det har gjort en kæmpeforskel, se evt billeder fra køkkenhaven 2012

Porrer

5 kommentarer:

  1. Hej Bente
    Sikke en høst! Jeg bliver helt misundelig!
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  2. Hej Bente.Ja! jeg siger da også sikken en enorm høst........der er da til flere familier.
    Der skal da vist laves noget æblemos og saft.
    Og køkkenhaven er der da også godt gang i.
    Jeg har mest travlt med at anlægge nye bede.......har lavet 7 i år.
    God weekend Jette

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Jeg kan næsten heller ikke få armene ned.
    Der er alt for mange kartofler til to personer, der ikke spiser kartofler hver dag. Men det var heller ikke planlagt, at min mor skulle blive syg og flytte på plejehjem.
    Både familie og venner vil gerne have æbler.
    Jeg behøver ikke fryse æblemos i år, når der er så mange Boskopper, for de holder sig til april.
    Det er sådan et år, man overvejer at købe en æblepresse. Men det er 8 år siden vi sidst har haft så mange.

    SvarSlet
  4. Tillykke med den fine høst, det er da helt vildt - næsten for meget af det gode til to personer.
    Jeg skal ud til en veninde og hente æbler i næste uge . Glæder mig til, at vi kan høste egne æbler. I år er det kun blevet til 3 æbler fra det træ H.J. fik i fødselsdagsgave ;-)

    SvarSlet
  5. Der er ikke noget bedre end et forråd af hjemmeavlede æbler, og belle de boskop holder jo, som du skriver, utrolig længe og er et fint spiseæble om vinteren. Nettet over dine kål har virkelig gjort en forskel.

    SvarSlet