8. juli 2013

Hvad mon det er for en storkenæb, jeg så i skoven i dag?


Den er mere lyserød end lilla. Sylvestris er da blå, ikke? Det ligner en Endressi, og først troede jeg, det var et forvildet havefrø, som en hest havde haft under hoven. Men så så jeg den 3 forskellige steder.
Den er højere og større end denne ukrudtsplante, som jeg kalder "vild" storkenæb.
Her er højdeforskellen tydelig, og bladene er også meget forskellige
 Et andet sted stod denne
På nettet fandt jeg denne Geranium Sylvaticim - Skovstorkenæb, som jeg tror det er

Men der var også denne Kærstorkenæb - Geranium palustre

 

4 kommentarer:

  1. Jeg holder meget af storkenæb, også uden for haven, men har desværre også svært ved at skelne mange af dem fra hinanden. For mit øje handler det tit om minimale forskelle.

    SvarSlet
  2. Hej Bente,
    Den er virkelig fin.
    Nogle gange kan Google lære en noget om de vilde/have planter.
    Din Geranium kunne måske også findes i den vilde fauna på nettet?
    Der intet så dejligt som en tur i skoven:)

    SvarSlet
  3. Tak for hjælpen. Som I kan se, har jeg været på nettet og fundet det jeg tror er den rigtige, farven er også bedre end på min gengivelse. Men de sår jo sig selv, så det er noget af en jungle.

    SvarSlet
  4. Tak for hjælpen Marie og Anne. Jeg har tilføjet lidt fra nettet. Jeg troede ellers Sylvatikum var blå.

    Hilsen Bente

    SvarSlet