22. februar 2013

Pelargonier


Jeg plejer at sætte stiklinger i jord, men sidste år var jeg ikke så heldig. De fleste satte ikke rødder. Jeg var vist startet så tidligt, at bryggerset var for koldt.
I dag klippede jeg nogle ordentlige fætre, satte dem i vand i køkkenvinduet. Den metode lykkes for naboen.
Jeg har 3 forskellige tilbage, Dronning Ingrid, Kronprinsesse Mary og en pink. Det skulle gerne lykkes at få rødder på dem, for der er ikke meget grønt tilbage på moderplanterne.
Lord Bute og slyngpelargonierne, som jeg ellers har haft i mange år, har ikke klaret vinteren. 
Men så bliver der plads til noget andet. Fornyelse i repertoiret er ikke det værste vi har.

1 kommentar:

  1. Jeg er altså ikke ene om ikke at kan få stiklinger til at slå rødder, når jeg har plantet dem i jord. Det var et forsøg jeg gjorde.

    Held og lykke med de pelargoniestiklinger du har sat i vand. Det plejer at lykkes.

    Det gør jeg også næste gang jeg vil forsøge.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet