18. februar 2013

Oprydning

De næste par dage står den på gennemgribende oprydning i mit hobbyrum, inden den vækstlampe jeg fik i fødselsdagsgave skal monteres. Jeg glæder mig til at så tomater om et par dage.

Haven klarer sig foreløbig uden min indblanding, men jeg skal have bestilt insektnet, så larverne ikke æder alle mine rosenkål og grønkål i år, for de ser da jammerlige ud. Lige som jeg troede de var kommet sig over angrebet i august, kom et nyt hold fede larver igen i oktober.
Er der nogen der har erfaringer med insektnet?

10 kommentarer:

  1. Måske kunne du lave en bredere vindueskarm så der rigtig bliver plads og måske dele vinduet i to med en hylde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det i tankerne, men jeg er ikke så fingernem som du

      Slet
  2. God fornøjelse med frøsåningen. Jeg har gang i kæmpe verbena og artiskokker.

    Min erfaring med kål og net er, at det bedste er at fjerne larver med hænderne. Et dagligt masakre i sæsonen er bare det, som virker bedst.

    Rigtig fin blog du har.

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have
      Det med at samle larver hver dag, er jo det jeg ikke får gjort.
      De billige hvide fiberduge holder ikke så længe, og de er grimme, men de hjalp mig af med porremøl.

      Har du prøvet: http://www.robinie.dk/insektnet.php

      Det skal holde i mange år før det tjener sig ind :-)

      Slet
  3. Hej Bente

    Det skal nok blive rigtig godt med din blog. Du er da allerede nået superlangt ;) Glæder mig til at følge din have og såningen ;)
    vh
    Hexia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, vi er jo startet nogenlunde samtidig. Synes du også at det var op ad bakke de første dage?

      Slet
  4. Du er da allerede kommet godt i gang med din blog.
    Jeg glæder mig til at følge med i din have.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Tak. Du har også den skønneste have, som jeg har fulgt siden jeg opdagede Danske Havebloks sidste sommerferie. Hvordan kommer man egentlig med der?

    SvarSlet
  6. En god naboplante til kål er tagetes, den dufter så meget at bæsterne ikke kan finde kålen

    SvarSlet
  7. Smukt råd, det skal da forsøges

    SvarSlet