15. marts 2014

Spiren

I går var 3 med hang til jord under neglene på udflugt til Spiren nær Skælskør
Alle vegne var der helleborus


 Inde i drivhusene glemte vi alt om at fotografere

Til gengæld fyldte vores indkøb godt i bilen
Her sidder Lene og passer godt på sin nye Fritlaria.

Mine valg hjemme i drivhuset
Denne faldt jeg pga. de stive stilke og opadvendte blomster


Helleborus Candy Love
Den mørke, jeg længe har ønsket

Denne valgte jeg, fordi den også er smuk oppefra




Hvid vibeæg, stod for resten også på ønskesedlen

Helleborus Silver Lace med meget smukke blade

Et par fødselsdagsgaver røg også med, sikke en dejlig dag!

5 kommentarer:

  1. Ja og så meget guld I er kommet hjem med. Jeg kender godt det med at man bliver helt opslugt og glemmer at tage billeder. Var I ude og se Mariannes flotte klokkehøj også?
    Det er helt klart til en heldagstur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den så vi ikke, Det gør vi så næste gang.
      Men vi så hendes håndmalede vask på wc. Det var mums for gamle billedkunstlærere.
      Marianne var ikke hjemme, men manden var meget hjælpsom.

      Slet
  2. Hej Bente.JA!!! nu har begge i to "Benter" været en tur til Spiren...........så nu må det være min tur.
    Skønne eksemplarer du fik med hjem.
    God weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu du skal af sted, for det er frøplanter og de skal ses i blomst.
      Der er helleborus-festival næste weekend.

      Slet
  3. Tak Jette
    Det vil du ikke fortryde!
    Selvom de på afstand ligner hinanden, er der så mange detaljer at falde for.
    Jeg kørte egentlig efter dobbelte helleborus, men for det første var de mindst dobbelt så dyre, og for det andet var klokkerne så tunge, at man knap kunne se, hvor smukke de var. Men 6 nye til mig selv er da også fint, det er en fordobling af min bestand.

    SvarSlet