18. april 2013

Varm velkomst

Det er den skønneste tid på året. 
Døgnet for kort, for det er lige nu, det hele helst skulle gøres.
 
Der var blevet alt for mange gule krokus i vores have, og jeg gravede op i massevis, og forærede til dem der ville have. Resten nænnede jeg ikke at smide ud, de havnede i rabatten ved indkørslen, til glæde for alle på vejen lige nu
 De små blå og hvide krokus sår sig selv midt i hortensiaerne, 
dem kan jeg til gengæld ikke få for mange af
Den lyserøde anemone er jeg så glad for at den blev delt i efteråret og den bedste blev sat .. 
lige oven i en tulipan
Endelig er det blevet vejr at plante stedmoder. De blå satte jeg i mors gamle vaskebalje og som fyld i hortensiabedet. 
De gule stedmoder står sammen med lidt vintergækker, mens jeg glæder mig til alle skyggestauderne viser spirer. Men alt er mindst 14 dage senere på nordsiden. Leutnantshjerte, som er 10 cm i andre haver, har ikke vist sig endnu, til gengæld står den længe, når den først er kommet.

Helt på toppen, bedre sent end aldrig

5 kommentarer:

  1. Hej Bente,
    dejlige billeder du viser.
    Velkommen i blogland.
    Dine gule krokus lyser rigtig op.
    Der er virkelig mange.
    Fine bajler og krukker foran indgangen.
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Anne
    I virkeligheden er der slet ikke tid til bloggeri.
    Jeg er i gang med at fjerne døde grene i hækken, og opdagede, at der er fuldt af snerler, som også lige skal fjernes, inden jeg kommer i gang med næste bed i køkkenhaven.
    Men ryggen har godt af en lille pause ind i mellem :-)
    hilsen Bente

    SvarSlet
  3. Det er et flot syn med alle de gule krokus langs havegangen. Det lyser da flot op, og er garanteret til glæde for dem der går forbi på vejen.

    SvarSlet
  4. ja, det er superskønt med alle de blomster, der vælter op nu. Næsten hver dag jeg går ud, er der dukket en ny op :)

    SvarSlet
  5. Tak skal I have.
    Jeg elsker også mine små opdagelsesrejser i haven.
    Selvom krokus er en vitaminindsprøjtning lige nu, bliver jeg altid træt af, dem når de lange seje blade ligger og flyder hele sommeren.
    Rabatten er god, for her vil en lang stribe Hosta Sigboldiana dække de visne blade af mange forskellige forårsløg.
    Bente

    SvarSlet