3. april 2013

Drivehus

 Her er starten på min drøm om et drivehus
 Der er et stykke vej endnu, men det er rart at have drømme og forbilleder
Jeg kan mærke, at humøret stiger et par grader, når jeg kommer ind varmen og ser bord og stol stå parat i stedet for de 12 hvide kapilærkasser, der plejer at være i gang på denne tid af året.
Planen er at der skal ligge plantesække direkte på jorden i halvdelen af drivhuset til cherrytomater, basilikum og agurker. Resten skal være "lidt hyggeligt". Jeg har alligevel ikke fået så meget ud af tomater og agurker de sidste år. De bedste af de hvide kasser kommer om på terrassen i baghaven. Det er sjældent, der kommer gråskimmel i terrassetomater.

Lige som så mange andre har jeg også læst Claus Dalbys "Vis mig dit Drivhus", her er nogle af de ting, jeg går og drømmer om.

Gardinerne nåede jeg ikke i år, men det kommer. Et aluminiumsdrivhus bliver aldrig et orangeri med antikke trævinduer, men jeg tror, det kan blive et meget smukt aluminiumshus.

 
 4 planter i hver potte. Måske kommer der også røde jordbær den 24. maj i år
Ideen fik jeg sidste år i frugtplantagen Engvang i Strøby 


 Stauderne, der blev sået i januar, fik lidt vand i går, så nu kan de bare komme an


Værktøjet er klar til hækrenovering
og haven lokker

6 kommentarer:

  1. Hej Bente.Jeg har meldt mig som fast læser hos dig,og glæder mig til at følge dig.
    Dejligt at komme i gang i både drivhus og have.Og frø såning skal det jo også til.Drømme er dejlige at ha,og jeg håber da at dine går i opfyldelse.God aften Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Jette.
    Det ser også ud som om du elsker at lave nye bede, det er det bedste ved at have have.
    Du skriver om blogtræf. Det lyder interessant.
    Er der ligesom havevandring i den lokale haveforening?
    Jeg har kun været med i Danske haveblogs i ca 14 dage, og har foreløbig kun læst om et træf på Samsø, og det er for langt væk. Jeg aner ikke om der er andre havebloggere på Sydsjælland.

    SvarSlet
  3. Hej igen.Bloggertræf er når nogle invitereren til at besøge sig,eller vi render ind i hinanden til plantemarkeder rundt omkring.jeg ved at Påfuglens Hemlighed Lise Lotte bor i Sydsjælland.
    Men prøv at gå ind på Annas blog......hun har en kalender med markeder.
    Søndag d.5 maj er der plantemarked i Lyngby,og der var vi 10-12 bloggere i efteråret.Håber du kan brufe det jeg har skrevet.God weekend Jette

    SvarSlet
  4. ja tak for hjælpen, jeg vil kikke de steder du skriver om.

    SvarSlet
  5. Gode billeder.
    Hvor ser det hele godt ud.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet