8. april 2013

Er det kun mine tomater, der små?

Mine tomater er meget længe om at få lidt størrelse i år. Det er 7 uger siden, de blev sået.
Hvor der er lys, har der ikke været varme nok.
Hvor der er varme har der ikke været lys nok, men nu kommer det vel!

Denne her er den absolut største
Jeg synes, de plejer at fylde vindueskarmene i påsken.

Flittiglise ser meget pæne ud, de er altid langsomme

Jeg har på fornemmelsen, at det har været svært at trække vand op igennem wc-rullerne. 
Da jeg priklede selleri, halverede jeg længden, og fik pludselig dobbelt så mange "potter"


5 kommentarer:

  1. Jeg har såede tomater i sidste uge, og først i går kom der spirer, som allerede i dag er 1 cm høje. Det havde jeg ikke lige forventet, at det ville gå så hurtigt. Men der er nok også kommet mere lys nu end for en måned siden. Jeg har sået flere ting i februar, men der har nok alligevel været for lys, for nogle staude frø er ikke lykkedes for mig.
    Jeg har dårlig erfaring med toiletrullerne, da jeg synes at de suger for meget vand, jeg kan meget bedre lide dåser og mælkekartoner, til at prikle ud i.
    Men vi lærer af at prøve os frem:-)

    SvarSlet
  2. Hej Bente.Ja! jeg tror at vi må være lidt tålmodige.Jeg såede akelejer sidst på året,og de er ikke mere end 1cm.Nu vil jeg prøve at plante den forsigtig om i noget andet jord.Men noget af det jeg næsten lige har sået er kommet hurtigt op.
    Håber det vil lykkes med dine frølinger.God aften Jette

    SvarSlet
  3. Kære Bente og Jette
    Tak for jeres hurtige svar.
    Jeg har en stor selvsået akeleje i drivhuset. Den klarer sig fint i agapanthuspotten, til gengæld er min sidste blå agapanthus gået ud.
    Hos mig er det kun bakkenellike, som er kommet op, af de ca 15 stauder jeg såede i drivhuset i januar.
    Hilsen Bente

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke sået så mange stauder, mest sommerblomster og de var hurtigt oppe.
    Jeg har sået nogle akelejer, de kom fint op, men gror ikke ret meget, de er meget små endnu.
    Jeg har også nogle lupiner, der har sået sig i jorden ved mit nektarin træ, de ser rigtig fine ud og det er sjovt, at man tydeligt kan se hvilke der er hvide og hvilke der er røde.
    Held og lykke med dine tomater m.m.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet