26. marts 2013

Hvad 64 tomme WC ruller kan bruges til

Tak til Havefolket for ideen.
Tak til naboer og venner for alle jeres små poser med tomme ruller

For 5 uger siden begyndte jeg at så tomater, peber, selleri, basilikum, 
Flittiglise og Morning Glory (amerikanske pragtsnerler)
Nu er de priklet, og der er god plads til rødderne.
De har haft det køligt i vinduet, så størrelsen er ikke imponerende, 
men det er temperaturen udenfor heller ikke, 
så mon ikke det kommer til at passe sammen i den sidste ende?
Bagest er der vinterporrer fra Kridtvejsplanter, de spirede fint efter 14 dage. 
De høje i midten er dild. Hele klumpen får pladsen i en  plantesæk, indtil agurkerne skal i.
Forsøget virkede super sidste år, og vi havde tidlig dild i drivhuset
De fire friske fyre i forgrunden er afklippet estragon fra en grønthandler.
De kommer ud til krydderurterne om 1-2-3 måneder. 
Det er ikke sikkert de er hårdføre, til gengæld var de billige.
Udslidte karklude fungerer som fugtig fiberdug.

5 kommentarer:

  1. Det ser da godt ud i dine vindueskarme.
    Jeg har også taget ideen med toiletruller til mig og sået ærteblomster deri.
    Jeg har lige set din blog for første gang, det ser spændende ud, jeg melder mig som fast læser.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg da vist ikke alligevel.

      Slet
    2. tak for dine søde ord. Det er første dag jeg er på Danske Haveblogs, og jeg har ikke helt styr på gadgets endnu. Jeg prøver i morgen.

      Slet
  2. Hej Bente og velkommen til.
    Det ser rigtigt fint ud med alle dine såninger, nu mangler vi bare noget varme, så der rigtigt kan komme gang i tingene.
    Kigger forbi en anden dag ;o)

    SvarSlet
  3. Tak skal du have Heidi.
    Jeg glæder mig til at kikke indenfor hos dig
    hilsen Bente

    SvarSlet