7. maj 2013

Køkkenhaven

Så er køkkenhaven ved at være klar. Der har ikke været meget tid til at blogge, siden frosten slap jorden i begyndelsen af april. Kun 6 bede blev gravet i efteråret, resten er forårsgravet med en spade og masser af kompost.

De første kartofler blev sat for en måned siden under mistbænke.
Fede nye asparges. De blev plantet sidste år, så vi må holde os i skindet, selvom de er meget fristende.
De første spinatblade er klar til salatskålen
Nu mangler jeg kun de sidste 2 bede
Men først skal der hentes kompost
Børnenes gamle legehus, er en fortrinlig kompostbeholder. Nu er den heldigvis snart tømt for i år.
Blomsterbedene trænger også til en kærlig omgang. Jeg har altså ikke sået græs her!


6 kommentarer:

  1. Hej,
    Det ser vel nok fint ud i køkkenhaven.
    Du kan jo allerede høste.
    Skøn tid nu og resten af året.
    Glæder mig til at se mere.
    kh Anne

    SvarSlet
  2. Det er noget helt særligt den dag, køkkenhaven er færdig. I aften skal de sidste kartofler lægges.
    Nu kan jeg ikke banke spaden ned i lerjorden længere, så den sidste bid må vente til weekenden, når det har været regnvejr.

    SvarSlet
  3. Du har da godt nok gang i køkkenhaven. Her er det manden der står for den og han fik sået til i søndags, så nu venter vi bare på, at det skal regne så der kan komme gang i det hele.
    Nej jeg har da heller ikke sået græs i bedene, men det har det med at komme alligevel, hvor mon det kommer fra?
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  4. Min mand er mere interesseret i mekanik end i botanik.
    Han har ikke fået lov at lave ret meget i haven siden det forår, hvor han fræsede alle jordbærerne op.
    Med 4 børn var der ikke så meget tid til at holde øje med, hvad manden lavede.
    Men nu må fræsningen nok indføres igen. Livet er for kort til at grave køkkenhave hele foråret.

    SvarSlet
  5. Hej Bente.Rigtig dejligt med en køkkenhave.Vi har 5 højbede og en bærhave.Dejligt at være næsten selvforsynende.Det er hårdt arbejde at grave,så vi behøver da ikke at gå til fitnes.
    Det første billed viser da rigtig din flotte køkkenhave.
    Godaften til dig Jette

    SvarSlet
  6. Tak Jette
    Vi gør jo det her, fordi vi elsker det.
    Det må jeg huske, når arbejdet en gang i mellem tager meget længere tid, end jeg troede. Eller også er pauserne bare blevet hyppigere og længere.
    I dag kan vi nyde regnvejret, i hvert fald her på Sydsjælland.
    God Kr. Himmelfart.
    Hilsen Bente

    SvarSlet