3. maj 2014

28-4 Keukenhof tulipanpark

Et besøg i Keukenhof bør man ikke gå glip af, hvis man er i på forårsbesøg i Holland.
Jeg troede egentlig bare, det var store ensfarvede tulipanmarker, som dem på det allersidste billede, vi skulle se. Men parken er noget af det smukkeste jeg har set. Der er kun åbent mellem 20. marts og 18. maj. Så kan parken hele tiden vises fra sin bedste side.

Foruden tulipaner er der alle mulige andre løgplanter. Der var springvand, bondegårdsdyr og en fin mølle. Rundt omkring i store bygninger med royale navne var der vekslende udstillinger. Vi så orkideer hos Beatrice og alstromeria i Orange-Nassau. Udenfor var en lille bod med spændende stauder og frø, men desværre ingen alstromeria.









Og det var så det, jeg havde forventet at se

3 kommentarer:

  1. Især tredje og fjerde billede er smukke og farverige og alternative.

    SvarSlet
  2. Jeg fik også mange gode ideer, men helt så stilfuldt får jeg det aldrig.
    Det virker særlig fjernt, når man har været væk fra haven i den uge, hvor der var 20 grader i Danmark

    SvarSlet