1. maj 2014

26-4 Kongens dag i Katwijk

Kongens dag fejres over hele Holland 26-4. Vi undrede os over, at alt og alle var pyntet med orange. En venlig sjæl forklarede at Hollands kongefamilie kommer fra Huset Orange-Nassau. Derfor er  nationalfarven orange.
Fårene med lam traf vi på vej ind til byen
Mange gadedøre var pyntede med orange sløjfer 




 Fine kager af trylledej






Konkurrence på havnen i makrelrygning 

Lirekasse
Børn kunne blive konge for en dag

Det er en fornøjelse at se hollændernes de smukke vinduer ud mod gaden.



Herlige damer der beredvilligt stillede op til fotografering

2 kommentarer:

  1. Velkommen til Holland :) Her er dejligt!! Jeg bor selv i Holland og har en nystartet haveblog om min lille-bitte have, som du måske kunne tænke dig at se :) http://mydutchparadise.blogspot.nl/

    Håber I havde/har en fantastisk ferie!

    Så i øvrigt dine nye helleborus, hvor er de flotte!

    SvarSlet
  2. Hej Sandie.
    Ja tak vi havde en dejlig ferie i en velforsynet campinghytte med både varme og netforbindelse. det var en fordel, når det gode vejr var i Danmark, mens vi var væk.
    Der kommer flere billeder de kommende dage.
    Jeg har kikket i din fine blog. Jeg undrer mig stadig over, hvorfor alle planter springer ud mindst 1 måned tidligere end her. Hvor i Holland bor du?
    Hilsen Bente

    SvarSlet