20. februar 2014

Det kribler

I sidste uge faldt jeg over disse blomster, og de kunne komme ud på trappen med det samme. I modsætning til sidste år, hvor der var sne og frost indtil påske.
Lidt knald på med hornvioler og primula, og dejligt at kunne følge perlehyacinter og narcisser.



Vinterpausen blev længere, end jeg havde regnet med. Det var planen, at jeg skulle have saneret min blog og lært meget mere om layout. Men der har været så mange andre ting, der var vigtigere.
Hælspore
Arbejdet med den nye bøgehæk i efteråret, nedlagde desværre den ene af mine hæle, så jeg ikke har kunnet gå ret langt siden. 
Populært hedder det hælspore, og det gør forbandet ondt. 
Når jeg skriver om det her, er det for at advare andre imod at arbejde i haven i for dårligt fodtøj.
Gummistøvler og træsko er gået fint i alle de år, jeg har haft have. Nu kan de kun bruges til smutture.

Først troede jeg, at smerterne forsvandt af sig selv. 
Men efterhånden snakkede jeg med flere, der havde lidt med det i ½ - 2 år. 
Så langt rækker min tålmodighed ikke.
I januar fik jeg 4 gange læserstråler og plastabandage hos en fysioterapeut. Det havde ingen effekt overhovedet. 
I den måned prøver jeg shockwave behandlinger, og det ser ud til at hjælpe. 
Jeg har altid været glad for korte gummistøvler, når jeg går i haven, de er dejligt nemme at få af og på . 
For fremtiden hedder det kondisko eller sandaler med svang og plads til hælen.  
Det kan jo ikke vare længe, før vi skal i haven.

2 kommentarer:

  1. Hælspore er meget smertefuldt - jeg kender en, som blev hjulpet af zoneterapi.

    SvarSlet
  2. Zoneterapi har jeg aldrig prøvet.
    Det vigtigste er at være klar at gå i haven til foråret, og jeg er optimist lige nu efter 3. gang shockwave

    SvarSlet