29. maj 2013

Skønne gamle tulipaner

Lige nu blomstrer de gamle røde tulipaner fra min barndoms have. Jo mere jeg flytter rundt på dem, des flere får jeg. Det her er mit nye bed med grove selvhjulpne stauder i baghaven. Hosta står lige spring til at dække de visne blade fra alle de forskellige løgplanter, der er i  forgrunden.

Bedet er formet som en 12-13 m lang og 2½ m bred slange med græs på begge sider.
Jeg har tulipanerne lige udenfor mit kontorvindue, og jeg synes de er yndige sammen med alle påskeliljebladene, selvom det bestemt ikke er tilsigtet, at de også står i langt græs og andre "vilde planter". 

Men det kommer de nok altid til. Jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde når at luge kæmpebedet i baghaven, før tulipanerne er visne.

Her de de røde i indkørslen, der skulle have været lige så mange pinseliljerne, men de blomstrer næsten ikke i år. De golde er tegn på, at de trænger til at blive delt, men det må vente til næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar